2007-12-24

God jul! Här ska firas dagen lång.



God Jul alla! Härligt med julafton frågar ni mig. Jag är lite freakad på jul med allt vad det innebär så här i huset firas traditionellt.

I natt kom Afrikanska tomten, ja teensen vet inte om det än för de har inte vaknat. Minstingen ska på julturné ett par timmar till sin mammas släkt. Sen kommer svärmor och min far och vi äter traditionellt julbord med allt vad det innebär. Levande ljus och julmusik i bakgrunden är ett måste.. Efter det Kalle och kaffe med likör och sen vidtar stora julklappsutdelningen. Teensens pappa med sambo dyker upp lagom till det och eventuellt är han tomte..!! Håll tummarna för det vore faktilskt lite kul. Paketöppnandet brukar ta ett par timmar. Vi har alltid "mätt i paket" och alla öppnas en och en så att vi hinner titta, beundra och tacka ordentligt!

Smolket i bägaren då? Ja såna finns alltid i mitt fall är det att "kaffehelvetsbryggaren" pajade ihop i går kväll!!! Tur man har i hop det med en skytt av det vinnande slaget, det fanns 2 st oöppnade i hans källare:-)

Hoppas nu att jag varit snäll i år.. ;-)

Inga kommentarer: