2007-12-22

2007


Så här i slutet på året dyker det upp en massa summeringslistor, den här snodde jag av en annan blogg.. som äkta Gamm´Gädda måste man väl ha en egen lista, eller hur?

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Ja jag tog en SM medalj i skytte! Häftigt! Och köpte Sportbil, ännu häftigare, och sköt fullt på tävling vilket jag fortfarande inte riktigt fattat än.
2. Höll du några av dina nyårslöften? Tror inte jag hade några.
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Nja det har dom varit i många år, I Vår ålder blir vi mest styvföräldrar eller mor och farföräldrar Ha ha ha
4. Dog någon som stod dig nära? Nej tack o lov.
5. Vilka länder besökte du 2007? Spanien, Grekland, Danmark, Norge,
6. Är det något du saknar år 2007 som du vill ha år 2008? Nja jag har väl allt egentligen.
7. Vilket datum från år 2007 kommer du alltid att minnas? Inget speciellt.
8. Vad var din största framgång 2007? SM Brons kanske, och att vi vann allsvenskan i Sport och kom tvåa i elitserien i Standard det var oväntat men kul!
9. Största misstaget? Jag gör inga misstag! :-) Åkte kanske lite för lite skidor.
10. Har du varit sjuk eller skadat dig? Nope är sundheten personifierad, borstett från lite hypokondri.
11. Bästa köpet? Den gula Gäddbilen, Revolvern och B-pangen klockrena investeringar!
12. Vad spenderade du mest pengar på? Skytte och resor.
13. Gjorde någonting dig riktigt glad? Ja varje dag!
14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2007? Gud vet... (är jag för gammal för den här listan kanske??:-)
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Gladare! 2007 var ett bra år på många sätt!
16. Vad önskar du att du gjort mer? Tränat lite kanske, sätter sig på vikten att må bra!
17. Vad önskar du att du gjort mindre? Nja det vet jag inte..slöat mindre kanske..
18. Hur ska du tillbringa julen? Med Kära pojkvännen, våra barn, svärmor och min far. Traditionellt!
19. Blev du kär i år? Jag kan inte sluta vara kär i pojkvännen.. fin man är han minsann!
20. Hur många one night stands? Que??? Har jag väl inte haft på decennier.. Jag ÄR för gammal för den här listan!! Ha ha ha
21. Favoritprogram på TV? Greys Anathomy! Nåde den som stör mig kl 21.00 på onsdagar!
23. Bästa boken du läste i år? Läser massa böcker hela tiden så det kommer jag inte ihåg Säkert ett 10 tal!
24. Största musikaliska upptäckten? Sven Ingvars, ja faktiskt helt plötsligt tycket jag att dom var ju riktigt bra!! Suck, åldern tar ut sin rätt här...
25. Något du önskade dig och fick? Jag önskar mig mest åt andra faktiskt, men det var kul att skyttet stundtals gick bra!
26. Något du önskade dig men inte fick? Ja, jag och ynglet önskar oss en standardmedalj åt vår älsta gädda och det i fick vi inte! (Kom igen Gud!!) Nästa år ska jag önska mig det ännu hetare och då vet jag att hennes syn kommer att bli bättre!
28. Vad gjorde du på din födelsedag 2007? Herregud, jag fyller i januari hur ska jag minnas det.. i min ålder!!!
29. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Ja det jag skrev på fråga 26, annars var allt riktigt bra!
30. Hur skulle du beskriva din stil år 2007? Samma som alltid
31. Vad fick dig att må bra? Mina barn, kära pojkvännen, mina vänner Som alltid!
32. Vilken kändis var du mest sugen på? P-O, kändis i skyttevärlden.. ;-) Alltid sugen på han..
33. Vem saknade du? Saknar ingen men ibland önskar jag att jag hade lite mer tid med vissa vänner!
34. De bästa nya människorna du träffade? Jag lärde känna lite skyttefolk lite mer på djupet och fick djupare vänskapsrelationer med dom! Det uppskattar jag.

Som sagt.. jag kanske var lite för gammal för den här listan.. 2007 har varit ett av mina bästa år i livet! Och det är inte slut än... Vänta får ni se..;-)

Vad gillar ni bilden förresten? En gammgädda med sin storfångst.. En Gädda på 4,2 kg 95 cm lång.. riktigt scary fisk. Fick jag i Väringen i ösregn i somras. Nej nu får jag lämna datorn en stund, dags att julpynta lite.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Är det gäddan som håller i dig eller tvärt om??? ;-))

God Jul på er alla från oss alla i Enköping!!!

Lasse

Anonym sa...

Kan man inte veta.. gädda som gädda antar jag! :-)

God Jul till alla er med! Vi ses 6 januari! Och då håller vi ÖPSSK´are i!

Anonym sa...

God Jul tjejen! Hoppas nästa år blir minst lika härligt som detta! Tack för i år, med allt vad det innebär.. du vet vad jag menar. Och tack för allt kul vi har haft! Längtar redan till nästa skytteår! Kram

Anonym sa...

Kära yngel! Tack själv! Ni gäddor lyser upp min tillvaro! Och nästa år... ja då smäller det ;-)