2007-12-16

Julborddags på fina Gästgifveriet



Ok nu ska jag vara lite sur och kritisk. Ja man får vara det ibland. Fina Gästgifveriet stoltserar ju i restaurangsverige. Dyrt är det också, mycket dyrt. Jag förväntar mig ganska mycket av ett julbord på en dylik restaurang. Och visst miljön är oslagbar och godisbordet med allehanda kakor och hemlagat julgodis går inte heller av för hackor. Men f.ö!! Hallå man serverar inte halvfärdig Jansson, eller broccoligratäng som knappt är varm. Smaklösa osaltade rätter och ont om köttbullar! Jag ger blanka sjutton i rökt älghjärta och renkorv om inte den övriga maten faller mig i smaken. Kan inte kvaliteten hållas byter vi julbordsplats nästa år.

Men sillen och laxen var finemang, tur det för det är mina julbordsfavoriter.

Och sen fick vi julklappar.. många paket att öppna om en vecka, sånt gillas! Och julkuvert.. med allehanda sedlar i..gillas ännu mer. ;-)

..snart är det jul minsann..

Inga kommentarer: