2007-12-05

Att inte våga ha åsikter

Jag har en massa åsikter om saker och ting som sker i världen. Åsikter jag gärna skulle vilja dryfta i den här bloggen. Men jag lägger band på mig själv och censurerar lite av vad jag själv tycker. Det skrämmer mig! Enormt! Jag som är rakryggad som en norsk fura vågar inte riktigt skriva om vad jag anser om vissa världshändelser. (Typ lärarinnan i Sudan) För tänk om fel personer läser, och misstolkar, vad händer då?

Riktigt scary är det! För i stället finner jag mig bli lite ytlig och glättig...och det orkar ingen vara varje dag.

En åsikt jag har, som jag iallafall vågar stå, för är att i år fick Anja Persson bragdguldet för en bragd. Det kan man väl knappast kalla hennes bragdguld förra året för.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vi är många som har åsikter och tiger. Det kommer att bli en förändring...

Anonym sa...

Jag blir kränkt av att andra blir kränkta av våra åsikter.

Anonym sa...

Malte: Ja, jag med!