2010-05-30

Tonårsmorsdag i bonusfamiljens värld.

En tonårsmorsdag börjar med att man får koka sitt jävla kaffe själv.

Redan igår inhandlades blomman och jag fick vara med och delbetala, teensen har spenderat kulorna på kläder och nöjen.

Sen tvättade jag fönster men Fjunet klippte i allafall resten av gräsmattan.

Resten av dagen får jag spendera i min ensamhet.

Exmannen fyller år och födelsedag beats morsdag.

Bästisen till vackra dottern har kommit hem efter 3 veckor i Italien och det toppar ju en moder helt klart.

Fjunet vill ner på stan igen och spendera resten av kvällen på Festival i stadsparken med polarna.

KP och Tassen föredrar sjön, solen skiner ju.

Men grattis mig! En bra moder låter resten av anhanget göra som dom vill och tänka på sina egna nöjen. Fläskfilén och färskpotatisen får jag väl lägga i matlådan.

Tur jag har katten åtminstone..

Om han inte gått in och fjäskat för grannen som vanligt..

8 kommentarer:

Lennart sa...

Är det Mors dag? Det har jag missat alldeles.

pangis sa...

Bäst du ringer din mor Lennart!!

Bästaste sa...

Äsch, du vill säkert vara själv. Åkte förbi dig nyss men jag stannade inte. Tänkte att du var upptagen eftersom du inte ringt!!

pangis sa...

Hmmpf..du borde kommit in och fikat på min altan..

sofie sa...

Gå in på min blogg o läs, undrar om du vill vara ned.

epsilon sa...

Kokar också mitt kaffe själv, annars får man ju vänta tills halva förmiddan gått. När tonårsperioden passerat så kommer du att få blommor, kanske presenter och de kommer att bjuda ut dig på middag, Tro mig jag vet.

Mattias sa...

Tycker du verkar vara en väldigt bra mor får jag komplimanga dig med ;)

gissar att teensen också tycker det men man har inte riktigt tid med sånt firande i den åldern har jag för mig :)

pangis sa...

Tack Mattias du värmer ett modershjärta:-)