2010-05-04

Att släppa loss lite..

Min bonustass växer. Han växer så det knakar både på längden, bredden och höjden. Ja säkert på tvären med om det går.

De kläder han fick i julklapp är ett minne blott och skor kan jag snart ärva av honom för idag taggade vi samma storlek för första gången:-)

Inför det stundande bröllopet provade vilka kläder han kunde ha och vilka som gick bort. Halva garderoben försvann i ett nafs och vi fick i all hast placera oss i bilen och fara till stora köpcentret för en shoppingrunda.

Den ömma fadern slapp undan med blotta förskräckelsen och halva plånboken men så är han i Hufvudstaden och roar sig också, ni vet ju att när katten är borta passar råttorna på:-)

Vi slog loss på barnavdelning, kanske för sista gången:-) Sen taggade vi damavdelningen.. mmm kunde inte låta bli.. och avslutade med inköp av vacker bröllopsgåva till den blivande fru syster.

Efteråt lyxade vi till det med Mc Donalds vlket inte är vanligt en tisdagskväll. Fördelen med att vara en slags styvmor är att man kan släppa lite på tyglarna ibland. Precis som en mormor har man inte huvudansvaret utan kan vara lite friare med sina gränser.

Rätt skönt frågar ni mig:-)

2 kommentarer:

Lotta sa...

Det känns som om det kommer dröja länge innan mina små slåss om mina skor... lillasysters fötter håller tom på att växa om storebrors som inte kommit upp i större än strl 30 än, trots sina dryga sju år...

Pangbruden sa...

Det kommer Lotta, var så säker och då går det undan:-)