2010-05-01

Fryspinne

Min man fryser aldrig. Jag menar aldrig! Är det minusgrader kan han ha t-shirt under jackan och tycka att det är varmt ändå.

Ibland om han är ute på vinterfiske händer det att han tar på sig handskar och när vi tävlade i minus 26 grader i vintras tog han faktiskt på sig en fleecetröja och långkalsonger.

Annars vet han inte vad det innebär att frysa.

Förräns i kväll.

Nu ligger han däckad under mitt duntäcke och huttrar.

Det ska feber till för att den mannen ska känna på kycklingskinnet.

Jag däremot funderar på vad jag ska ha på mig inatt, för inte sjutton ligger jag och sover endast iförd ett påslakan över pyjamasen.

Fryser man aldrig annars kan man ju inte sno en stackars frusen kvinnas duntäcke hur enkelt som helst.

Jag får dubbla Iprendosen.

:-)

J

Inga kommentarer: