2010-05-22

Pangiskt vardagsliv

Jag har som ni vet ett suveränt avtal på mitt jobb.

Eftersom det är pingstafton idag jobbade jag bara 4 timmar igår och eftersom jag arbetat så mycket i veckan så var tiden redan inarbetad.

Jag tog ledigt.

Välbehövligt ledigt.

Nu är altanen iordningställd inför sommaren och vi har ätit ute för första gången i år.

Helgen är skyttefri så nu väntar hus och trädgårdsfixande. Riktigt skönt frågar ni mig och håller vädret i sig har jag lovat KP raringen att följa med på en fisketur. Jag är ingen älskare av att guppa omkring på en sjö för ofta men ett par race varje sommar kan jag tycka om.

Vackra dottern är hos sin pappa och slyngeln är i Tyresö och arbetar på en medeltidsmässa, han var full av förväntan både inför uppdraget och möjligheten att tjäna några hundralappar. Sommarjobben har inte direkt stått i kö för honom:-(

Nu ska jag försöka få upp min något trötta man och dra med honom till något byggvaruhus, det visade sig att rosen, min Flammental, trots allt överlevde den sträna kyla så jag måste skaffa en ny spalje.

Trevlig helg alla!

Inga kommentarer: