2010-05-28

En underbar afton i sikte..

Någon jag känner och tycker om har fyllt år. Jämna år.

Denna någon ville inte fira sin födelsedag med pompa, ståt och tomatpuré varpå eders Pangbrud med anhang tagit saken i egna händer:-)

I afton ska det lilla ynglet firas vederbörligt som sig bör när man passerar den jämna gränsen 30..

Inte samma storslagna firande som skett om hon fyllt 40 men ändock.

Vad vi ska göra är en väl förborgad hemlighet men då vi Panggäddor är av det vänliga slaget så är det inget möhippefirande.

Hon är orolig och jag vet att hon läser här så jag vill bara säga..

Lilla gumman, du behöver bara se till att drinken är klar 17.30. Du behöver inte ha långklänning eller baddräkt utan endast vanliga, snygga kläder.

Du behöver ej heller oroa dig för ögonbindel eller att du ska vakna upp naken inför ett gäng okända män..

Ej heller kommer du vakna i en hytt på väg till Kiel eller något annat skumt.

Du ska ha en underbart vanlig trevlig afton med dina Gäddor..

Vad annars?

:-)

3 kommentarer:

Halvvuxna ynglet... sa...

Och jag som verkligen hade hoppats på att få vakna naken på nån färja! :-) Nej... tack på förhand mina underbara gäddor. Det kommer bli en kul kväll!

pangis sa...

Det blev en ovanligt kul kväll:-)

ynglet sa...

ja verkligen! tack så mycket!!