2010-05-02

Inget dåligt arbetspass

Tack o lov så vaknade KP raringen och mådde mycket bättre i morse. Så bra att han t o m bjöd på kaffe på sängen:-)

Som ni ser på bilderna har vi haft trädgårdsröj hela dagen lång. Hallonhäcken hade rasat i vinter och påpassligt nog hade en av grannarna fått låna en röjsåg. Eftersom jag har Sveriges bästa grannar så fick vi låna den en stund och på en halvtimme var eländet nedsågat.

Resterande 7 timmar har vi släpat och eldat ris och hallonsnår sen ett par år tillbaka. En och annan snigel har även den blivit rostad i tunnan.

Tragik har vi också upplevt denna soliga söndag. Jag konstaterade att min mycket gamla och ståtliga klängros som blommar med klasar av röda vackra rosor på husväggen har frusit sönder i vinter.

Minus 30 grader blev för mycket så nu är allt nedsågat och ligger på tippen.

Har jag tur så kanske roten lever och en gren tittar upp men jag är rädd för att den rosen är ett minne blott.

KP raringen sörjde dock föga han brukar få taggar i nacken när han grillar och jag ska ju ändå flytta ut till honom i sinom tid.

Vi jobbar på det, sakta men säkert.

Nu ska röklukten duschas av.

Undrar om jag klarar av att skjuta precision i morgon, den här dagen lär nog inbringa en del träningsvärk är jag rädd:-)

2 kommentarer:

Lennart sa...

Själv tycker jag att byta blomjord åt mina krukväxter är tillräckligt med trädgårdspyssel.

epsilon sa...

Tråkigt med rosen. Det var en hård vinter. Min julros är också borta.