2010-05-17

Körd eller?

Det där Fjunet jag har är kanske inte en jävel på kärlek men han är en jävel på skolarbete.

Trots dyslexi men tack vare sin unika hörförståelse så fixar han det ena MVG´et efter det andra.

Skolan är en baggis helt enkelt.

Ända till.

Han började Matte B kursen.

Den är inte enkel, inte för någon och allra minst för den som har dyslexi.

Två prov körda och omproven hopar sig.

Jag hittade problemet.

Gossen pluggar inte. Han har liksom aldrig behövt och dyslexin gör det tufft för honom att läsa helt enkelt. Han klarar sig genom att lyssna och komma ihåg. Så är det. På gott och ont.

Nu vill vi ju inte att han skall få ett IG i något ämne, i synnerhet när han vill studera i Japan framöver.

Så.

I helgen har han fått plugga mellan tävlingarna och bröllop. Inte helt lätt för den som inte är van.

Men jag hoppas och tror att han fixar det idag.

Tack o lov var han full av tillförsikt och trodde det skulle gå bra.

Håll tummarna för honom.

Ok?

1 kommentar:

Monica sa...

jag håller tummen detta kommer bli bra ;) det vet jag gratulerer med dagen og hoppas kransekakan smakade ;)