2010-10-29

Pangis goes alzheimers light

Ibland blir jag så jäkla trött på mig själv.

Visst jag har det ju bra och inte längre bekymrar jag varken över vikt, form eller ev gråa hår.

Celluliter och gäddhäng är för länge sedan accepterat och i allmänhet beter jag mig hyfsat och anständigt mot folk.

Men.

Jag kan vara så förvirrat glömsk.

Glasögon här, nycklar där och mobilen letar jag efter minst 10 gånger om dagen. Jag går ut i köket när jag egentligen ska till damrummet och det är väl ett under att jag kommer ihåg att gå och lägga mig på kvällen.

Kunde lika gärna bli ståendes vid sängkanten och fundera över vad jag gör där.

Idag har jag glömt en matpåse på jobbet. Jag har 3 mil dit så jag är inte sugen på att åka tillbaks och hämta den. Förvisso ingen större fara, den finns kvar på måndag och mat har jag hemma.

Men så var det ju med den där ljuvliga chokladen från Venus i Askersund som jag skulle lyxa till helgen med.

Den ligger där fint förpackad i sin påse tillsammans med det andra i jobbets kylskåp.

Helgskinkan och grönsakerna klarar jag mig utan men den där chokladen..

..Det suger mest av allt.

Som straff för mitt glömska beteende får jag nu gå ut och kraffsa upp ett antal skottkärror med löv.

Rätt åt mig!

2 kommentarer:

✿Ewa sa...

Mmm, visst blir man matt och trött på sig sjlv. Vad sjutton är det som händer när man inte kan hålla ordning en på en liten tanke.
Idag eller rättare sagt igårkväll började jag ana att jag trots kalender och god framförhållning har dubbelbokat mig. Det som skulle bli trevligheter var sin fredag i november blev bokat samma fredag....fastän jag satt med kalendern uppslagen!! :/
Kram och mys med annat gott i helgen :)

Pangbruden sa...

Ja Ewa, kan det vara så att åldern börjat ta ut sin rätt?:-) Hur som helst, kram och trevlig helg till dig med