2010-10-27

Blir en spännande resa det här..

Ja en sak är i allafall säker.

Det kommer bli en spännande tid det här, på många sätt.

KP raringen och jag tar oss allt närmre ett riktigt samboskap.

Nästa vecka kommer mäklare för husvärdering och sen kommer det att rulla på i en rasande takt.

Det mest spännande ligger i hur vi två, KP och jag, ska kunna kompromissa framöver.

Två starka och envisa som båda vill ha det på sitt sätt.

Vi tittade på förvaringsmöjligheter i helgen och redan då tänkte jag tanken.

Det han vill ha är inte det jag tycker är snyggast.

Nu tog vi det inte till diskussion, vi smygkikade ju bara lite men jag är fullkomligt övertygad om att den närmsta tiden kommer innebära en och annan diskussion.

Färg, form, material och hur.

Kompromissernas tid har inletts.

Själv tänker jag ta det med ett skratt men med en dåres envishet hävda min rätt.

:-)

3 kommentarer:

Lotta sa...

Ser fram emot att ni kommer och hämtar ett lass flyttkartonger! Hör bara av er när det blir aktuellt :)

epsilon sa...

tt kompromissa är ju inte så lätt alla gånger, men du verkar ju ha rätt inställning.

pangis sa...

Lotta, det gör vi!!!