2010-10-25

Friskt??

Alltså ibland undrar jag vad sjutton vi håller på med egentligen.

Igår gick vi upp tidigt tidigt. Förvisso redan på plats i Lidköping men tidigt ändå.

Innan klockan var 08.00 var vi på plats i en grusgrop, modell enorm. Regnet vräkte ner och det stormade friskt i den 3 gradiga temperaturen.

Grusgropen var snart ett minne blott och förvandlad till lervälling.

Klafs klafs sa det om de stackars iskalla och genomblöta fötterna när man försökte gå.

Efter en timmes tid var t o m mina regnkläder genomblöta.

Hur stora är oddsen för det?

Till på köpet betalar man dyra pengar för att få uppleva något dylikt.

Inte bara en gång, utan två.

Är det friskt?

Vad gjorde ni i helgen då?

4 kommentarer:

Lennart sa...

Jag tvättade och drack öl, fast inte samtidigt. Så lyckades jag bränna fast riset i kastrullbotten då jag lagade mat. Svart blev det.

pangis sa...

Köp råris, det är svart från början:-)

epsilon sa...

I ett bra land ska det finnas både nördar och entusiaster. Vi var i ett snöigt Södertälje hos dottern och i Gnesta och köpte skor.

pangis sa...

Skonörd eller shoppingentusiast??:-)