2010-10-29

Dessa förbaskade löv..

Det finns mycket jag kommer att sakna med mitt hus när jag flyttar. Tillräckligt mycket faktiskt för att ge mig ett visst mått av ångest.

Vad jag däremot inte kommer att sakna är alla dessa förbaskade löv varje höst.

Jag kör inte en skottkärra, inte heller två eller fem.

Jag kör 70 skottkärror vareviga jävla höst!

KP´s lilla Poppel som han klagar över är en spott i havet i jämförelse, en fis i rymden eller ett sandkorn i öknen.

Så varje dag jag numera tvekar, eller tycker det känns lite småtrist att sälja, så går jag genast ut och krattar ihop ett par kärror.

Ångesten försvinner snabbare än en avlöning..

3 kommentarer:

LJ Media sa...

Jag hade en tjusig häck runt tomten när jag bodde i hus. Min första höst struntade jag i löven, till grannarnas förtret.
När våren kom fanns stora delar av löven kvar på gräsmattan, men efter att tag hade de blåst in i häcken som just börjat spira.
Då hämtade jag en femliters bensindunk, slattade ut soppan längst häcken och tuttade på. Woff, så var löven ett minne blott.
Grannarna stirrade storögt, men ett år senare brann det i flera häckar på vår lilla gata.

pangis sa...

Det hade jag inte vågat LJ:-) Ha ha ha,, då blev jag nog polisanmäld.. Jag krattar vidare och klipper häck:-)

Unknown sa...

Haha du är inte dum du amie!

Vad roligt att du har hittat till min blogg, och jag fann din blogg väldigt intressant också! Kommer följas! Visste inte att du var så involverad i skytte, vad exakt är det du utövar?

/Jonas