2010-12-04

Nummer 5 Vad är kärlek?

Ja om jag det visste.

Kärlek är väl så mycket.

Så mycket olika.

Du har en slags kärlek till din familj, dina barn, ditt husdjur och dina vänner. Du kan känna någon form av kärlek till ett intresse, en sak eller t o m en arbetsuppgift.

Vissa dagar känner du mer kärlek än andra.

Kärlek kan vara respekt, förtroende och gemenskap. Men även det motsatta om innebörden ska vara att du ser någon, att du bryr dig om.

Att se och sätta gränser till ett trotsigt barn är inte elakhet tex utan kärlek.

I grund och botten är väl kärlek en positiv känsla. Något som är bra.

Det som står längst bort från kärlek, dess rena motsats, är inte hat utan likgiltighet.

Nu ska jag gå och väcka mitt livs stora kärlek av det motsatta könet med en kopp kaffe på sängen.

Han har det bra han som har en morgonpigg kvinna.

Sen bär det iväg till Pålsboda och goda skyttevänner för en intern liten rolig julklappskjutning.

En inbjudan av goda vänner till att utöva mitt största intresse och därtill få ta med mig min man.

Det är kärlek det.

:-)

Inga kommentarer: