2010-12-03

Nummer 4 och vad jag åt idag

Jamen jag har ju inte ätit något än idag.

Däremot vet jag vad jag ska äta.

Jag är ingen frukostmänniska och har aldrig varit. Bortsett från när jag bor på hotell. Det är något magiskt över hotellfrukostar så då kan jag glufsa i mig öändligt mycket.

Snart är det morgonfika på jobbet och då blir det kaffe samt ägg på glutenfritt knäckebröd.

På det står jag mig fram till lunch. Normalt sett har jag matlåda med mig men på fredagar när jag slutar tidigt åker jag hem och tar något lätt ur kylen. Jag har inga problem med att "koka soppa på en spik" eller matlagning a la Caisa Warg. Ni vet, "man tager vad man hafver".

Fredagskväll är myskväll i synnerhet de fredagar när jag och KP raringen är ensamma hemma. Gott vin, goda ostar och annat småplock finns alltid. I kväll blir det avocadohalvor med räkröra, ostar och kallrökt skinka. På ostarna har jag alltid någon god marmelad. Fikon eller körsbär tex.

Det mina vänner är vad jag ska äta idag och förutom vinet ska jag även unna mig en kopp värmande god och julig glögg.

Vad tänker ni stoppa i er?

2 kommentarer:

bästaste sa...

Ja jag får väl se vad som finns i skafferiet. Glögg har jag iallafall.

epsilon sa...

Här blir det krabba och vitt. Varje fredag så länge som det är säsong.