2010-12-02

Dag 3 och mina föräldrar.

Jag har en annorlunda relation till mina föräldrar, en bra men annorlunda.

Märk väl att när jag skriver om mina föräldrar så menar jag min mor och min styvfar. Jag har kontakt med min biologiska pappa men, utan att gå närmre in på det, så är han mer en biologisk pappa än en förälder och så har det nog alltid varit. Han är inte elak men han är väldans upptagen av sig själv och sitt.

Bäst av dom är nog min styvfar när jag tänker efter. Han är en riktig förälder.

Hur som helst, så jobbar dom mycket och har egen firma detta innebär att jag aldrig haft den där supermysiga gulliga relationen som många har. Något jag egentligen inte saknat. Till det har jag alltid haft min fantastiska faster.

Vår relation är nog mer av det "praktiska" vänskapliga slaget men dom finns där, i vått och torrt när jag behöver. Sånt räknas med.

Dom är även fantastiska morföräldrar till mina barn och i teensens ögon "rockar dom fett"

De känns helt enkelt som föräldrar som passar en egensinnig och självständig dam som mig.

Jag är däremot helt annorlunda i min relation till mina barn. Den är mycket mer nära och känslomässig. Lite mer supermorsa sådär.

Man blir inte alltid som man lärt och tur är väl det.

2 kommentarer:

bästaste sa...

Den där mysiga relationen till sina föräldrar är det nog inte många som har som passerat 40 år.
Det är en yngre generation som har den. Så tror jag iallafall!

pangis sa...

Håller med dig där..