2010-12-20

Innan dopparedagen

För första gången någonsin har jag ingen som helst julstress.

Svårt att ha med en flytt hängandes över sig.

Jag menar, den stressen är så mycket större att den tar över och julen blir som en spott i havet.

Nu är alla tapeter inhandlade och målaren beställd. Nytt tak i hallen och nytt golv till ett av sovrummen ingår med.

Möbler är på väg att avyttras och ytterligare ett gäng säckar skräp är bortkörda.

Bankbesöket gick smärtfritt och nästa vecka har vi tid hos en skattejurist. Allt ska vara korrekt och oantastligt.

Själv julafton firar vi hos exet tillsammans med hans familj.

Jag vet, det gör oss lite unika men vi har inga problem med det, tvärtom.

På det stora hela blir den nog en hyfsad jul.

Även om den är vit, för jag är så djupt och innerligt trött på snö och kyla.

Det här året har botat min vintersjuka för all framtid.

Peace alla!

1 kommentar:

epsilon sa...

Det kanske blir en av dina bästa jular. God Jul!