2010-12-25

En härlig jul!

Tänk så kul man kan ha det med en kaffemaskin. den har gått varm nu på morgonen och snart har vi väl bryggt upp alla T-discar:-) Kan inte säga att det är billigt per kopp men gott är det och framför allt roligt.

Lite kul ska man väl unna sig i julhelgen.

Gårdagen blev mer än lyckad.

Tänk er att fira jul med din exman och hans nya familj, hans svärmor och svåger med barn. Till det tar du med din egen nya svärmor, din man och alla barn.

Alla strotrivdes och det klickade perfekt mellan våra familjer.

8 ungdomar i åldern 11-26 år spelade spel, åt godis, skrattade och öppnade paket till sena kvällen. Två damer i nästan exakt samma ålder hade massor att prata med och gemensamma bekanta och vi övriga stortrivdes tillsammans vi med. T o m KP raringen som kan vara ganska tyst bland nya människor släppte loss och kom mycket väl överrens med min exmans nya svåger.

Den bästa julen på många år.

Jag hade inte önskat mig någonting men katten hade varit snäll och handlat både en ny flanellpyjamas och batteridrivna vantar åt mig så jag klagar inte. Att sen tomten behagade att bevärdiga oss nämnda kaffemaskin gjorde inte saken sämre.

Juldagen har vi julefrid och allt vad shopping heter är bannlyst i detta hus. Någon måtta på konsumtionshetsen får det allt vara.

God fortsättning på julen alla ni!

1 kommentar:

Lennart sa...

Va, hade din katt handlat julkapparna till dig? Kanske det är därför jag inte får några paket, jag har ju ingen katt. Kaffemaskinen ser ju fräsig ut, jag blev sugen på en cappucino nu.