2010-06-02

Skolavslutning hos en tonårsmamma..


I min värld är skolavslutningar fortfarande förknippat med tårta, glass och jordgubbar. Glada barn som sjunger den blomstertid iklädda sina finaste kläder

I min värld är kidsen lintottar som skuttar hem från skolan, glada att sommarlovet är här.

Min skolavslutningsvärld stannade för sisådär 5 år sen eller nåt..

För

I min värld ringer inte den 18 årige slyngeln hem och med lugn stämma meddelar att han är på krogen och tar sig en öl för att fira att sista sommarlovet har börjat.

Han skuttar inte längre och inte är han lintott. Finkläder sista dagen i skolan möts med ett stort ? och inte fasen sjunger han, möjligen lyssnar han på ngn märklig rock i sin I-Phone som jag inte känner till. Glass frågar han sällan efter och tårta kan man väl ta en bit av när det bjuds..

Öl beats tårta numera och jag måste försöka hänga med i svängarna..

Men han är bra, han jävligt bra den grabben!

3 kommentarer:

Lotta sa...

Nästa vecka får jag gå på sonens allra första "riktiga" skolavslutning när förskoleklassen slutar för terminen. Också en milstolpe. Antar att det bara kommer säga svisch och sedan är det studentexamen om ett litet nafs.

Daniel sa...

Honom jag grattar!!

Eskortflickan sa...

Jag förstår vad du menar..typ var tog min lilla bebis vägen och vem är denna stora dam/man..?