2010-06-17

Helt väck i vaket tillstånd

I morse behövde jag inte gå upp lika tidigt som i går. Således ställde jag om klockradion (jo jag tillhör den generationen som fortfarande vill vakna till Radio Örebro:-) när jag lade mig.

KP raringen har fått för sig att prenumerera på Hemmets Veckotidning så jag låg och bläddrade och läste lite recept och virkbeskrivningar en stund innan jag släckte.

En blick på klockan och jag förundrades över att jag läst så länge, hon var ju långt över midnatt.

Men men, times flies när man har trevligt i veckotidningarnas oskyldiga värld.

I morse var jag så trött så trött att jag snoozade länge och väl.

Till slut steg jag upp och insåg att jag skulle bli sen till en hämtning av kollega kl 07.45.

07:35 var jag i allafall klar och slog henne en signal, det dröjde länge innan hon svarade.

Hon kanske har hunnit börja gå till jobbet funderade jag men då lyfte hon äntligen luren.

"Nu är jag på väg men jag är lite sen" kvittrade jag glatt..

Ett förskräckt utrop hörde i andra änden av luren.. "Halv 7!!!!!"

Skojar du kraxade jag fram samtidigt som jag förtvivlat letade efter en klocka att titta på..

Jodå mycket riktigt.

Halv 7 var eländet och redan innan 07:00 satt jag på jobbet med stresshormonerna flödande.

Jag är inte bara insnöad jag är genomkorkad till på köpet.

:-)

4 kommentarer:

Lotta sa...

Ny design! Snyggt, men förlåt att jag är gnällig... lite svårläst med så skarp grön färg. Går det att få till en ljusare nyans kanske?

pangis sa...

Har ingen aning.. :-) Blogspot har massa nya men jag lovar.. Ska försöka

Lennart sa...

Här ser det snyggt ut! Själv hade jag inga problem att stiga upp i morse, däremot tror jag inspirationen inte hann med på vägen. Snart har halva dagen gått och jag tycker inte jag har gjort något vettigt. Fast snart är det lunch, lite senare ska jag åka till Frövi och grilla.

pangis sa...

Lennart! Ha en finfin Frövikväll!