2010-06-27

Min kärlek


Jag menar verkligen att jag stod först i kön när gud delade ut döttrar.

Jag minns det som igår, hur värkarna satte in på natten och hur farmor och farfar passade vår 15 månaders son när vi for in till BB kl 07.00 på morgonen.

09:23 föddes hon, den enda smärtlindring jag hade var en jäkla rullälg i trä. 1993 var det omodernt med smärtlindring så det var bara att bita ihop och klämma ut henne.

Och gissa om unga fröken var klämd. Öronen som små blomkålsbuketter och näsan stor och platt.

En liten knubba sa barnmorskan.

Det var kärlek vid första ögonkast trots att tyckte att näsan var lite väl stor:-)

Idag 17 år senare är jag fortfarande förälskad i denna unga, vackra och begåvade dam.

Född en söndag med så många nådegåvor och ett stort varmt hjärta.

Min kärlek, trots att hon numera är mörkt rödhårig istället för vackert blond:-)

Grattis på 17 årsdagen vackra dotter!

3 kommentarer:

Monica sa...

grattis till din prinssesa ;) hoppas hon har fått allt hon önskat sig ;)

pangis sa...

Jodå..en touchmobil, lösögonfransar, biobiljetter och presentkort:-) Bland annat.. Nästa helg kommer mormor och då...;-)

Monica sa...

'härligt*