2010-06-29

Allt jämnar ut sig

Det jämnar alltid ut sig.

Här har jag jobbat och slitit som ett djur denna vår men tänkt att ok jag får ju en del extra semesterpengar.

Jo tja!

Först går bilen sönder med påföljande verkstadsbesök, sen ska man till tandläkaren och som "Toppen på kransekakan" får man böter. En hoper med pengar rätt ner i sjön.

Allt detta efter en ohygglig vinter vad gäller elräkningar.

Grattis mig!

Det här sista suger fett och tog verkligen musten ur mig.

Ok att jag fått böter när jag verkligen kört för fort (och Svante det har jag inte fått så länge jag känt dig:), men det sura i det här är att jag nyss svängt ut på vägen och höll på att växla upp bilen men hade tankarna på annat håll, typ att bensinen skulle räcka. Allt på en sträcka där vi Örebroare aldrig kör för fort för den är välkänd för sina hastighetskontroller.

Till och med polisen tyckte synd om mig men sa att de numera inte kan skriva av böter.

Jag tackade dom med att meddela att hyran av vår skjutbana kommer att höjas pga av detta:-)

Ska jag nu betala pengar åt staten kan dom åtminstone komma min klubb tillgodo:-)

Don´t mess med ÖPSSk´s kassör.

1 kommentar:

LJ Media sa...

Allting jämnar ut sig:-)
Jag minns en travvinst för några år sedan. Jag la en 50-lapp på onsdagstravet och erbjöd min kusin att vara med och dela. Han vägrade.
När loppet var över hade jag vunnit 5 400 kronor. Bjöd kusinen på kaffe med räkmacka på Strängnäs finaste kondis som plåster på såren och började planera att göra nåt skoj för vinsten. Besiktigade bilen dagen därpå. Där rök resten av travvinsten.
Men räkmackan var god...