2010-06-21

Lugnet har lagt sig..

För första gången under de senaste 2 månaderna sitter jag på jobbet och tycker att det är lugnt.

Ingen telefon som ringer i panik var och varannan minut

Inga köer med människor utanför min dörr.

Inget projekt att redovisa och alla antagningar är klara.

Inga fakturor att skicka ut och inget att betala.

Inga protokoll att skriva.

Inga rapporter att lämna åt Skolverk eller SCB.

Inga beslut att fatta som påverkar någons liv åt något håll.

Inga bläckfiskarmar som rotar runt bland högarna på skrivbordet, för högarna är äntligen bortrensade.

I stället har jag vattnat mina blommor, ätit lunch utan att sätta i halsen och orkat vara vänlig när någon enstaka ringt.

Jag har rensat i min dator och ser slutet på våren närma sig.

Semestern hägra.

Hägrar mer än vanligt.

...och den blir lång i år.

Längre än vad jag först planerat men jag har högar med övertid att ta ut.

Det gör jag så gärna så:-)

4 kommentarer:

Monica sa...

va skönt att du kan andas lite ;)

epsilon sa...

Du är verkligen värd en lång och härlig semester.

Lennart sa...

Här är det ingen större skillnad, kanske det har lugnat ner sig ett litet snäpp. Nu är det inga som rusar in och omkring med deklarationer, nej nu är det årsredovisningarna som ska skrivas under och lämnas in. Vissa kommer inte i sista minuten, de kommer timmar efteråt.

pangis sa...

Lennart.. I know the feeling!!