2010-06-15

Insnöad


Idag har jag definitivt konstaterat att jag lever i min egna lilla snäva bubbla.

En bubbla som består av skjutbanor, jobbet, två trädgårdar en i södra änden av stan och en i den norra. Handla mat, vin och möjligen ett klädesplagg eller två på stora köpcentret.

Jag är sällan eller aldrig inne i vår vackra stad.

Det stod klart för mig idag.

Jag och Bästaste beslutade att för en gångs skull ses en sväng, fika och strosa runt lite på stan efter arbetspasset.

Jag kände knappt igen mig.

Varuhuset under favoritparkeringen var helt omgjord och jag gick nästan vilse, inget hittade jag och torget utanför var sig inte likt.

Nya träd och en uteservering och jag var helt väck.

Till på köpet kryllade stan av teens. Den ena unga damen efter den andra som jag tyckte mig känna igen. Dom ser ju likadana ut, allihop! Tights, korta shorts, långa randiga linnen och en liten jeansjacka tillsammans med mörkt långt hår. Allt toppat med gladiatorsandaler.

Flera gånger trodde jag på allvar att det var vackra dottern jag mötte.

Jag är inte bara för gammal och för utsliten, jag har ju blivit insnöad den här vintern.

På riktigt!

5 kommentarer:

Lennart sa...

Har de inte byggt något nytt vid korsningen vid Södra stationen, eller var det vid trafikljusen vid Rudbecksgatan? Har för mig att det såg annorlunda ut då jag körde förbi där sist. Såg något nytt på ett annat ställe också, men minns inte var.

bästaste sa...

Absolut insnöad!! Du måste ut i världen lite mera, så vi får väl börja med Trosa.

pangis sa...

Ingen aning Lennart:-)

Trosa is da shit:-)

Monica sa...

Kutching ligger i borneo;)


kallt det såg ut

Eskortflickan sa...

Det låter inte bra, du behöver vidga vyerna! Men visst ser tonårstjejerna likadana ut, förvillande. Jag tycker också jag ser mina döttrar mest över allt...