2010-06-12

Rekreation i min ensamhet

Det börjar bli standard att vara ensam hemma på helgerna.

Sist var det sent 80-tal och jag vaknade upp på lördagar lätt bakis och kunde tillbringa förmiddagen rökandes i soffan när jag uppdaterade mig, i den fasta telefonen med lååång sladd, om kvällen innan med kompisarna:-) Eller så dejtade vi på Mac D. Bästa bakismaten när jag var i 20 årsåldern var helt klart Big Mac:-)

Numera vaknar jag upp pigg och startar dagen med en kopp kaffe, en Latte. Det drack jag långt innan det ens var uppfunnet i Sverige:-)

Rökning är ett minne blott och Mac D skyr jag som, kanske inte pesten, men väl en maginfluensa. Jag gillar inte snabbmat helt enkelt.

Fjunet är i Stockholm och jobbar, vackra dottern är hos bästisen och KP med liten Tass är och fiskar.

Katten och jag skrotar hemma som vanligt.

Ja, han har inte kommit in än efter någon nattlig räd jagandes råttor.

Jag njuter av stillheten och lugnet en stund, innan jag ska packa ihop mig och bege mig till en av de bästa vännerna, rektorskan, för en lång eftermiddagsfika.

Rekreation pågår för min stressade själ!

4 kommentarer:

Ynglet sa...

Det låter det som du både behöver och har gjort dig förtjänt av. Hoppas du verkligen får en skön dag!

Fru P sa...

Min bakisfavorit var helt klart McFeast o Co med apelsinjuice. Det var standard när jag var 20ish.

Nu håller jag mig också från McD av den enkla anledningen att det känns lite loosers corner att gå dit plus att man mår pyton efteråt.

En gång om året blir det McD för mig, det är när vi åker till Sälen :)

Tack än en gång för alla fina kommentarer Pangis. Gud va jag gillar dig.

pangis sa...

Lööv you too:-)

Lennart sa...

Rekreation är alltid bra, det behövs då och då. Att kunna få stanna upp och andas ibland innan nästa etapp kommer.