2010-06-19

Ack du ljuva kärlek

Man kan säga vad man vill men det är svårt att inte ryckas med av kärleken som visas vid dagens bröllop.

T o m kungen i egen hög person blir personlig och ger sin drottning en ros vid aftonens middag. Deras bröllopsdag och han skiter i allt vad tradition och konvention bjuder.

Kärlek is da shit och den segrar.

Alltid.

När man mött kärlek, förlorat den och mött den igen så vet man vad den är värd.

Man vet att handskas med den varsamt och vårda den.

Vårda den ömt.

Kärlek är inget man kan ta för givet, inget man kan ödsla med hur som helst.

Kärlek ska man vårda och handskas med med varsamhet, respekt och försiktighet. När man väl har petat i en annan människas liv så har man faktiskt ett ansvar.

Jag har drabbats av människor som vanvårdat mig och min kärlek. Rejält! Som inte vårdat mitt hjärta med respekt utan utnyttjat det faktum att jag älskat dom för egen vinnings skull. Av högst själviska och egenbekräftande behov. Egosim och känsloförakt av sällan skådat slag. En hänsynslöshet utan dess like.

Sådan s.k kärlek är inte kärlek utan bara skadligt. Något som bara förgör och förstör. Oäkta dravel som inte hör hemma i en relation.

Trams som man bara ska lämna bakom sig.

Jag har även haft turen att möta äkta kärlek. Kärlek som bygger på ömsesidighet, respekt och en önskan att vårda. Att förändra sig själv för den andre och att vilja leva tillsammans i 40 år eller mer.

Lucky me!

Det finns någon för alla, tro inget annat. Men våga se åt ett annat håll, våga öppna ögon för den ni inte tror kommer vara ert livs stora kärlek.

För.

När ni minst anar det och med den ni minst tror så blir ni lyckligast av alla.

Ingen kommer undan livets sorger men jag är fullständigt övertygad om att ingen kommer undan kärleken heller..

Bara man vill, bara man ser och bara man vågar..

(PS.. Min exman har aldrig någonsin vanvårdat oss..så ni inte tror det. Där växte vi bara ifrån varandra, blev mer som syskon..)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du är så klok och jag lär mej mycket av dej på olika ställen ;)

/Ci

pangis sa...

Välkommen Ci och tack för en fin komplimang!!:-)