2010-07-29

Semestergräl? Inte i mitt hus.

Läste en artikel om att vi grälar mer under semestertider. Vi tvingas umgås med vår partner för länge och det resulterar i en och annan åsksmäll och inte alltför sällan separation när hösten är kommen.

Jag känner inte igen mig idet.

Vi är tvärtom. Förvisso grälar vi inte ofta men under semestern så njuter vi av tid tillsammans och i stället för bråk så flödar det av kärlek.

Vi är väl aldrig så sams som när vi är lediga ihop.

Kanske beror det på att vi har samma krav på och samma åsikt om semester och ledighet.

Aldrig att vi tjatar om att "det och det måste göras". Vi vilar och tar dagen som den kommer. Vill KP fiska så får KP fiska och sen följer han med mig på en och annan utflykt som jag vill göra.

Vi tar lätt på det här med matlagning, oftast grillar vi och tar ett glas vin. Vi läser, ser på film och löser korsord.

Vill jag sola och bada så är det inga problem för mig att åka ut med en kompis för KP blir lätt uttråkad på en strand.

En vecka är helig.

Då reser vi bort någonstans, bara vi. Vi har olika syn på vart vi vill resa men båda är angelägna om att kompromissa så det blir inga problem.

Vi ställer inga krav utan anpassar oss.

Båda två.

Det mina vänner tror jag är en bra grund för en grälfri semester.

Nu mot Norge och vår "heliga vecka"

1 kommentar:

Lennart sa...

Det pågår inga semestergräl hos mig heller, det finns ingen att gräla med. Jag sitter här alldeles ensam, och ingen kommer hit, regnet vräker ner!