2010-07-21

Fy för den lede och trädgårdsarbete

Det här med trädgård är ju inget annat än livsfarligt att hålla på med.

För några år sedan när jag rensade mina rosbuskar så fick jag en liten tagg i tummen, det slutade med blodförgiftning och penicillin i två veckor.

Idag när jag i godan ro klippte häcken så blev jag brutalt getingstucken. Ett enormt bo har dom jäklarna byggt i syrenhäcken där dom sitter och lurar. Till på köpet har två bromsar varit framme och karvat på mitt högerben.

Nej asfaltera hela skiten säger jag bara!

4 kommentarer:

Lennart sa...

Det finns en revisor på mitt jobb. Han asfalterade hela sin trädgård och gjorde ett antal p-rutor där som han hyr ut. Kanske något för dig?

vedis sa...

Fin blogg du har, ljus och lättläst! Fick nya nerver och gick åter med i Facebook, kanske syns där? Men njut av sommaren, den är fin som tusan!

pangis sa...

Kul Vedis... du får adda om mig! Ha en fortsatt fin sommar och vem vet du kanske börjar blogga igen

pangis sa...

Är du med på fejjan lennart?? Adda mig isåfall