2010-07-03

Glädje

Sportnörden i mig vill alltid vinna, det har alltid varit därför som jag hållit på med idrott.

Däremot vet jag att jag inte kan vinna i den klass jag tävlar i just nu, så bra tror jag aldrig att jag blir. Jag har både ålder, tid och motivation mot mig.

Men.

Jag har kommit på att jag blir minst lika glad när någon i min närhet gör bra ifrån sig. Någon jag tycker om.

Det behöver nödvändigtvis inte vara KP utan lika gärna någon annan i min klubb eller någon jag gillar i en annan klubb.

Vet ni, det är en härlig känsla för det innebär att jag alltid är glad. I stort sett alltid i allafall, för jag både känner och gillar de flesta inom min sport.

Lyllos mig!

Idag är jag superglad åt fina resultat för två av mina klubbkompisar och framför allt för att min klubb tagit två lagbrons på SM.

Det är inga medaljer man bara hämtar hem kan jag lova, konkurrensen är mördande.

Känns som en fin kväll det här:-)

Inga kommentarer: