2010-07-26

Att frossa med stil

Regniga dagar ska man se på TV. Frossa i filmer och kanske en och annan ostbåge.

Inte nog med det man ska göra det med stil frågar ni mig.

Eller mina föräldrar.

I lördags fick jag ett telefonsamtal. "Är ni hemma"? Javisst svarade jag och fick besked om att sätta på kaffe.

Sagt och gjort, pannan sattes på och en stund senare invaderade dom och en 46´´ Platt-TV hallen.

Ja ni läste rätt.

Vi stog med hakor nere på golvet och deras miner var onekligen nöjda.

En överraskning deluxe.

Inte för att det var något fel på min TV, den fungerade ypperligt och hade widescreen mm men den var tjock.

Tjocka TV apparater göre sig tydligen inte längre besvär.

Till det har nu inhandlats en Blue Ray DVD så nu sitter vi och glor framför dumburken.

Nöjda och glada över att det regnar och med en bild som är något i hästväg.

Men.

Det här slöa livet har satt sig på bilringarna..

Inget gott som för med sig en och annan bilring m a o.

Fridens

2 kommentarer:

Monica sa...

lycko dig ;) vilken överraskningen ;)

Lennart sa...

46 tum, det är större än min brors. Han köpte en på 42 för att vara värre än mig. Men jag ser så sällan på TV så 32 duger åt mig.