2010-09-10

Sjukling

Mina barn är i princip aldrig sjuka, och har aldrig varit det. Nu menar jag vanliga sjukdomar som influensa och magsjuka och inte deras allergier, epilepsier och hjärtfel..

Men som sagt, friska är dom varje dag.

Inget gnäll över krämpor som gör att dom inte vill gå till skolan, nej tvärtom.

Men.

i morse kom en blek ung dam upp med kraftiga magsmärtor. Jaha menssmärtor tänker ni men det är det inte. Hon har kramper från magen ut i ryggen och av en annan art. Till slut grät hon och jag fick, som den ömma moder jag är, se till att hon helt enkelt stannade hemma.

Det ville hon inte men är det magsjuka kan man ju inte riskerar att hon kräks på bussen eller i lektionssalen.

Det märkliga är att jag, den ömma modern som ni vet, helst av allt vill vara hemma och vårda barn.

Min lilla jänta är sjuk men eftersom hon passerat 12 år med råge så måste jag åka till jobbet.

Mest synd om mig alltså..

:-)

Inga kommentarer: