2010-09-15

Ödet suger och är kostsamt

Alltså ibland har man verkligen ödet emot mot sig. Dyrt är det med.

I somras när vi skulle fara mot SM i Stockholm valde jag mellan två vägar in till stora staden. Självfallet valde jag fel väg och det slutade, som ni vet, med 2000:- i fortkörningsböter.

I går hade jag stämt träff med min KP på Media Markt efter att jag hade jobbat klart.

I normala fall arbetar jag sent på tisdagar men ödet ville att hela datanätet skulle krascha så vi kunde inte vara kvar utan slutade i vanlig kontorstid.

Sagt och gjort ringde jag upp den kära pojkvännen och vi bestämde att åka ut till stora köpcentret direkt, utan mellanlandning hemmavid.

Han tar motorvägen.

Där står en polis.

Polisen har en kamera i handen.

KP får betala 1500:- i böter för att ha kört 10 km för fort.

Hade inte datanätet kraschat hade han inte befunnit sig på motorvägen där och då.

Ödet kostar oss en jävla massa pengar hela tiden.

7 kommentarer:

Monica sa...

fan va surt , med dessa pengar ;( det där hade ju varit en lyxig hotell natt?

Anonym sa...

Ödet kostar? Eller så är det att man kör för fort som kostar... ;)

Mattias sa...

Fan vad surt! Känns ju aldrig bra med såna där "onödiga" utgifter men man får försöka tänka att det finns värre saker i livet även om det svider o känns onödigt.

Jag brukar ha otur med det mesta känns det som men med polisböter har jag hittills haft hyfsat flyt då jag inte kan påstå att jag alltid håller hastigheten på de större vägarna.

pangis sa...

Ödet..

Hade jag inte slutat tidigt hade han kört för fort där polisen inte stod:-)

Hur som helst så är det trist för KP kör sällan för fort och var uppe i 100 på motorvägen där det under en bit var 90..

Lennart sa...

1 500:- för bara 10 km över hastigheten, tänk vad slantar jag har lyckats spara. Det har varit ett antal gånger då jag har kört runt 70-80 km för fort förbi Marieberg. Då stod det inga poliser där. Jag brukar oftast se poliserna på vägen förbi Maristad. Där är de pigga på att vifta med lasern.

epsilon sa...

Oj då, inte kul!

Anonym sa...

Då lär ni inte köra för fort fortsättningsvis. Jättebra! =)