2010-09-21

Det skrämde och chockerade..

Huga, jag vet inte riktigt hur jag ska skriva detta. För att inte på något vis hänga ut någon oskyldig.

Faktum är att jag tog bort en notis på facebook för att inte fel personer skulle få misstankar mot sig.

Men.

Om jag skriver så här.

Någon som jag inte är kompis med eller har en nära relation med på min arbetsplats gjorde idag ett uttalande på jobbet som chockerade oss alla.

Ett uttalande i värsta SD stil.

Denna någon borde veta bättre..

..och som jag ser det..

..överväga att byta jobb.

Denna någon är inte min fina chef eller någon av de som jag samtalar mest med, eller lunchar med eller skrattar med.

Jag måste bara nedteckna detta.

Så att..

Jag inte glömmer vem som egentligen är en ulv i fårakläder.

4 kommentarer:

✿Ewa sa...

Ja ibland blir man så förvånad och rädd när såna här åsikter kommer fram där man kanske inte tror att de finns eller där det absolut inte får förekomma...

Ha en fin dag trots detta!
Kram

pangis sa...

Tack Ewa, jag reagerade likadant.. Ha en fin dag du med

Anonym sa...

Hej Gumman
Men, så länge sedan som jag var in på din blogg!! Jag har inte haft tid helt enkelt!! Men vi har ju varandra på Fejjan och ses där. Som vanligt skriver du underhållande och direkt läsvärt. Själv är jag så jävla hängig så jag har bestämt mig för "PAtron ur" resten av EM, bara slösurfa". Fick löneökning på 700:-.... när andra som inte gjort ett jota fått mellan 1500-1700... jo dom har kanske inte varit lika ifrågasättande. Men jag sa mitt nu också...... men hon hade ingen skattkista att ösa ur...
Lugnt sa jag... köper man biljett till Hofors då är det dit man kommer... nu har dom betalt en biljett... dom kommer få det dom betalar för... dumma dom!

Miasomjobbatröviöverettörtillvilkennytta?

pangis sa...

Man har ju rätt att veta exakt vad man ska göra för att få högre lön men ibland hjälper ingenting.. så gör du patron ur, det minsta möliga på jobbet, sök nytt framför allt och be de där med löneökning att göra jobbet. Var i samma situation förra året.. ska bli intressant att se hur dom resonerar i år! Kram