2010-08-30

Jamen vad skriver man då?

Snacka om bloggtorrt här inne. Men vad ska jag skriva om? Visst kan jag väl häva ur mig ett och annat om valprocessen och allt annat som sker i världen. Tex så vet vi ju alla att en grekisk prins gift sig?? Det har ju varenda tidning rapporterat om senaste veckan.

Men hur intressant är det på en skala?

Mitt ordinär vardagsliv är kanske inte heller så mycket att orda om. Man går upp, åker till jobbet, jobbar på, träter lite, skrattar en del och åker sen hem.

Väl hemma lagar man mat, kollar mail, diskar lite och drar i gång en och annan tvättmaskin.

Vem sjutton orkar läsa om det? Jag kan iallafall inte skriva ngt intressant om hur upprörd jag blir när jag tappar tvättmedlet över hela källargolvet, eller när saltet flyger ut som skjutet ur en kanon från skafferiet för att singla likt snö ner på köksgolvet.

Teensen vill jag inte outa allt för mycket och skulle jag mot förmodan ha ett präktigt gräl med KP raringen så lämnas det utanför det skrivna ordet.

Vi är numera så tråkiga att vi inte ens grälar:-)

Återstår skyttet och det får ni ju er till livs med jämna mellanrum.

Helgen tillbringades i Arvika och i Norska Mysen, tävlingar i dagarna två. Blandade resultat men ingen av oss är missnöjd.

Aftonen spenderade vi på hotell i Årjäng.

Jag har aldrig i hela mitt liv sett så många dyngraka teens som i Årjäng denna lördagkväll.

Eller raggarbilar..

Men hotellet var bra och personalen suveränt trevlig.

Att vi sen hittade massa kantareller gjorde inte saken sämre:-)

Peace alla!

4 kommentarer:

bästaste sa...

Grekisk prins????

pangis sa...

..exilprins..

Lennart sa...

Hade inte en aning om något giftermål? Antagligen läser jag fel tidningar. Jag gillar i alla fall att läsa om dig och dina kantareller!

pangis sa...

Tack Lennart, det värmer en gammal bloggsjäl:-)