2010-08-05

Mot slutet...

Semesterns sista sjælvande minuter ær hær. Ok stør er nu inte på alla mærkliga bokstæver, jag befinner mig som bekant i Norge och anvænder min svågers dator:-)

Hur som helst så børjar jag jobba på måndag och i stællet før den vanlig "eftersemesternångesten" så ser jag faktiskt fram emot det. Jag har varit ledig længe och ær fullt utvilad. Till slut blir man faktiskt uttråkad av att bara vara hemma så det ska bli helt ok att landa på kontorsstolen igen.

Om jag bara kunde komma ihåg mitt løsenord till jobbdatorn.

Det ær puts væck och jag vet att jag inte skrev upp det på någon lapp.

Nær man glømmer løsenord har man verkligen haft semester och jag førmodar att snælla it-tjejerna hjælper mig med ett nytt:-)

Vi befinner oss fortfarande i Norge, några dagar hos syster med familj efter en svindlande tur.

Fjælltopp upp och fjælltopp ner. Vackert så det førslår och næstan obeskrivbart.

I dag ska småpojkarna få prova sina kastspøn vi køpte dom och jag funderar på att ta med syrran till ett av Hamars køpcentrum.

Finns alltid några norska delikatesser jag vill ha med mig hem.

Typ medisterkaker och surkål:-)

F.ø har jag køpt mig en lusekofta, det norska blodet måste få sitt med jæmna mellanrum:-)

1 kommentar:

Lennart sa...

Jag har glömt lösenordet till jobbdatorn några gånger, en gång portkoden till jobbet. Men nu har vi nyckelbrickor till porten och lösenordet skrev jag upp på en lapp och la under tangentbordet!