2010-08-12

Morgonsurr

Tänk om folk tänkte lite längre än vad näsan räcker. Drog sina tankebanor ett steg längre och inte bara hoppade på första bästa enkla tankespår.

Då skulle det innebära mindre jobb för andra och folk skulle slippa bli sårade.

Jag förundras!

Just nu massa jobb. En terminsstart innebär högtryck och vi arbetar i en takt som liknar en tidningsredaktions innan deadline.

Folk irrar runt och försöker få ihop listor, elever, lokaler och alla prylar.

Själv sitter jag likt spindeln i ett nät och försöker svara på alla frågor och leda de alla ut ur det förvirrade fördärvet.

Stora som små, gamla som unga, elever och kollegor i en salig röra.

Organisation är mitt andra namn, sa jag det?

För övrigt undrar jag hur min son har det, för ni tror väl inte att han har hört av sig från mjöddimman?

Ack du ljuva ungdom..

1 kommentar:

Lennart sa...

Folk irrar runt? Varför inte bara peka mot dörren och säga; Gå ut där, sväng till höger och fortsätt...