2010-08-10

Sonen i en annan värld

Fjunet, den där slyngeln jag är mor åt, befinner sig i en annan värld. Ja t o m i en annan tid.

Hela sommaren har han kuskat land och rike kring och krängt smycken och glas på medeltidsmarknader.

Iförd kolt och märkliga näbbskor i stället för jeans och t-shirt. På traditionella gästabud har de druckit mjöd och ätit vildsvin och Iron Maiden är utbytt mot flöjt och mungiga:-)

Inte en pizza så långt ögat når.

Just nu befinner dom sig på Gotland, ett gäng unga grabbar tillsammans med sina chefer.

Hans chef var förundrad över hur mycket smyckesförsäljningen ökat i sommar.

Jag är inte förvånad. Helt plötsligt står 2-3 unga slynglar i tältet istället för de vanlig halvgamla gubbarna på 35 sådär.

Klart fjortisbrudarna går i taket och shoppar loss:-)

Han har sitt livs sommar slyngeln. Pengar kommer in, mjödet flödar och flickorna dansar runt honom.

Själv undrar jag hur han ser ut numera.

Jag kanske inte ens känner igen honom efter den här 2 månadersturnén:-)

6 kommentarer:

Suzan sa...

klart att du gör! :)

han verkar haft en toppensommar!

pangis sa...

Ja den måste ha varit underbart kul:-) Tänk om man vore 18 år igen

arab-lasse sa...

Sa lange som han inte forsoker bli som en viking pa gastabud och ga barsarkagang ar det val ratt ok. Vanta bara tills han borjar sitta och spela pa luta under flickornas fonster!;-)

pangis sa...

Då skickar jag ner honom till dig Lasse:-)

pangis sa...

Vill han spela luta får han göra det för Molly:-)

Monica sa...

låter som en kalassommar ;)