2010-04-07

Pollen och tristess

Det börjar med trötthet och återföljs av lätt rinnande ögon, lite kli och obehag i skinnet och en näsa som gör som den vill.

Först tror man att den är en förkylning på gång, men den bryter aldrig ut.

Sen slår insikten till.

Samma visa varje år.

Det är ju dessa förbaskade pollen som spökar.

Al och Hassel sprids för fulla muggar, snö eller inte.

Same shit men likt förbaskat obehagligt varje gång.

F.ö har jag inte ett smack att skriva om, inte nu heller.

Jag jobbar och det är väl ungefär vad jag gör om dagen.

Inga planer, inget kul att se fram emot, inget att längta till och inget speciellt i sikte.

Jobba är vad jag gör.

Fy fan vad trist.

Pigga upp mig någon...

10 kommentarer:

Monica sa...

pollen suger

bästaste sa...

Den kommande möhippan blir väl kul!!

pangis sa...

Ja just det.. allt pollen gör min hjärna dåsig..:-)

epsilon sa...

Ska du gifta dig?

pangis sa...

Gifta mig?? Nope.. han stretar ihärdigt emot:-)

pangis sa...

Det är syrran som ska gifta sig:-)

ninis sa...

Min äldsta är pollenallergisk och det suuuuger! Så jag vet ungefär hur det är.
Möhippa låter kul....sen är det ju sommar snart. Det är väl nåt att bl glad av....

Puss får du oxå, hoppas den gör dig glad! :) ♥
Niinis

Flunkbuster sa...

Jag tog min allergispruta...2 ml "Depo-Medrol" idag....så nu är det ok igen....ingen allergisymptom på fem veckor framåt!!!!!
Nästan skamligt att läkare inte informerar om att denna hjälp finns...kortisonbaserad medicin visserligen....men värre saker får man ju i sig.....

Anonym sa...

Kan man pigga upp henne med att.... -Jag ska åka till solen i maj... nu blev du väl glad för min skull!?!?!

KRAMEN i alla fall

http://livethosmig.blogg.se

Mia

pangis sa...

Tack alla! Framför allt dig Mia.. :-) Jag blev inte ett dugg avis nu:-)