2010-04-17

Fullbokad

Vissa perioder i mitt liv har jag sådär extremt mycket att göra. Varje dag är uppbokad och kvällarna blir långa. Helgerna är i vanliga fall tid för rekreation men i perioder är även de fullsatta av aktiviteter, tävlingar eller annat nyttigt.

När dylika perioder inträffar har jag lärt mig att luta mig tillbaka och bara flyta med. Planera och se till att så lite oförutsett som möjligt kan inträffa och vila mig mellan varven.

Allt för att undvika stress och irritation.

Även om det är roliga saker jag gör så har jag ett behov av att få andas och göra något vettigt härhemma i lugn och ro. Utan press.

Fr o m den här helgen startar en s.k fullperiod i mitt liv. Ja inte full som i fylla utan fullbokad period.

Närmsta månaden kommer vara fullspäckad med jobb, kurser, tävlingar, möhippehelg i Sälen och ett bröllop.

Jag lutar mig tillbaka, tar ett djupt andetag och kastar mig rakt in i det späckade schemat.

Tänk om jag ändå haft en Rut eller åtminstone en liten hovdam:-)

Peace alla!

Inga kommentarer: