2011-02-27

Smörja

Jag tror bestämt att det är dags för lite förnyelse.

Nej nu menar jag itne hemmavid för det är redan gjort.

Jag menar förnyelse av den berömda melodifestivalen.

Samma skit varje år känns det som och i år har det varit värre än någonsin. Varför överhuvudtaget ta med sådant trams som Babsan? Eller falsksjungande okända? För att inte tala om vissa dansband som sett bättre dagar. Eller flåshurtig, fjantig tramsschlager om karlar som kan hantera diskmaskiner. Ödsel!

Vissa bidrag känns som förlöjligande av hela tävlingen.

Ett fåtal har passerat mitt schlageröga och fått godkänt.

Men jag tror ingen av de bidrag vi kan tänkas skicka vidare har någon chans i Europa i år.

Vi börjar kännas passé i detta sammanhang.

Tyvärr..

3 kommentarer:

Anonym sa...

Håller helt med dig. Och vi som har kunnat gjort så bra musik. Ta abba, roxette, osv. Nä jag fattar inte varför vi ska envisas med att vara med överhuvudtaget. Pinsamt!

pangis sa...

Ja jag begriper inte, vi har ju än idag massa bra artister som skulle kunna representera och komma med ngt nytt bra som fastnar.. Nej det här suger verkligen

Autobahnfahrer sa...

Jag har ju inte sett det där på massor av år men det verkar som om jag inte har missat något. Tror jag var 19 eller 20 år då jag tittade på det sista gången.