2011-02-07

Sån är jag.. En märklig lista

I brist på blogglust har jag snott mig en liten rolig lista från Mona i sitt universum.

sno den gärna för den tillhörde de bättre listorna att stjäla:-)

Finns det något killnamn som du tycker är så trist och fult att du skulle skämmas för hans namn om han var din kille?

Ogillar Y-namn eftersom jag jobbar i skolans värld och fördomsfull som jag är så inbillar jag mig att alla med Y namn har problem..

Skämt åsido men i stundens hetta skulle jag ha svårt att ömt viska Conny eller Ronny för att inte tala om Agne..

Om du fick välja ett enda av dina ex att tillbringa ytterligare en natt tillsammans med, vem skulle du då välja?

Jag vet i allafall vem jag absolut inte skulle vilja eller ens våga tillbringa en enda natt med..

Men nej, jag nöjer mig med min snarkande kära pojkvän jag:-) Trots knakelibrakandet.. Allt annat skulle bara kännas märkligt.

Finns det någon dialekt som du tycker är så ful och osexig att du skulle ha svårt för att inleda ett förhållande med en kille med denna dialekt?

Östgötska kan vara lite grötigt och skånska har jag svårt att förstå... En gnällig närking däremot har my kind of dialekt:-)

Om du var tvungen att välja mellan att aldrig mer i ditt liv få använda någon typ utav smink eller att aldrig mer få läsa en bok, vad skulle du då välja?

Skulle inte byta bort mitt läsande för allt smink i världen. Hellre ful än obildad:-)

Om du var sommarpratare i P1 och skulle berätta en lustig historia hämtad ur ditt liv, vad skulle du då berätta?

Tja kanske den om när syrran var så packad att hon vaknade upp i en annan lägenhet och anklagade de stackars lägenhetsinnehavarna för än det ena än det andra. Den storyn har jag skrattat åt i 25 år nu:-) Själv har jag ju alltid uppfört mig oklanderligt.. eller?:-)

Om du inte får nämna en kändis, vem är då världens snyggaste kille?

Min snart 19 årige slyngel såklart! Den ömma modern har talat..

Vet du vad din mormors mamma och din farmors mamma jobbade med?

Dom jobbade inte utan var hemmafruar, kvinnor var det vid sekelskiftet 18-1900 förstår ni..

Lite kuriosa; Mormors mamma hette Teoline och var en av Norges första överlevande fyrlingar! Japp ni läser rätt. Det var en sådan sensation att de små fick 100 riksdaler var av Oscar II. Norge var ju i union på den tiden.

Farmors mor hette Gunhild och var av adlig släkt, familjen Toll. Fattiga men med anorna, namnet och vapensköld i Riddarhuset:-) Hon blev mer eller mindre utesluten ur familjen när hon gifte sig med farmors far, en spelman som hellre spelade fiol än försörjde familjen:-)


Skulle du våga sätta 100.000 kronor på att du utifrån ett klassfoto kan nämna både för- och efternamn på alla klasskompisar från mellanstadiet?

Ja det tror jag, bara jag fick se bild på dom skulle jag nog minnas. Vi var en starkt sammanhållen klass som hängde ihop i 9 långa år och många har jag kontakt med än idag..

Nämn något som du gjort och ser tillbaka på och tänker ”Hur kunde jag vara så jävla dum!?

Ni skulle baxna om jag skrev det, jag lovar. För det finns en grej som är såpass horribel.. Tack o lov kom jag undan med blotta förskräckelsen..

Finns det något yrke som nästan automatiskt gör även den torraste kille lite mer spännande och intressant?

Piloter.. i synnerhet krigspiloter. Jag är ju förtusan uppväxt med Top Gun!

Villa, hund och Volvo eller lägenhet i city, utekvällar och cykel. Vilket tror du stämmer bäst överens på ditt liv om fem år?

Villa katt och cab har stämt in de senaste 5 åren.. Villa blir det även efter flytten och kattfan överlever garanterat oss alla.. Volvo; Glöm det!

Om alla dina tidigare pojkvänner skulle sätta sig i ett rum och komma överens om din absolut sämsta egenskap, vad tror du då dom skulle komma fram till?

Jag har inga, däremot vet jag vad de skulle utnämna som min bästa egenskap:-)

Faktum är att de f.d pojkvänner jag haft som dumpat mig alltid kommit tillbaka och velat haft mig igen.. Gissa om jag njutit av att få dissa dom då:-)

Om du var tvungen att byta hem med någon av dina tjejkompisar, vems hem skulle du då föredra?

Bästastes stuga i Sälen. Jag behöver vila upp mig och har knappt sett ett par skidor i vinter..

Vad är det absolut konstigaste stället du har varit tvungen att kissa på?

I en sån där plåtburk/plåtpotta när jag var sängliggandes på sjukhus efter en operation.. Läskigast var när jag satte ner rumpan i ett skogsbryn på SM i somras och en huggorm tittade upp.. Undrar vem som blev mest rädd, jag eller slingret..

Seså, sno på nu:-)

Inga kommentarer: