2011-02-23

Over and done

Flytten är avklarad.

Vi packar upp, packar upp och packar upp. gud vet vart alla saker står men om ett år har vi kanske lärt oss.

Och flyttat om.

Efter detta har jag insett att jag aldrig mer ska flytta. Vill KP inte bo ihop med mig så får vi helt enkelt bo på varsin våning, för någon mer flytt kommer inte vara aktuell.

Jag är mycket glad att jag anlitat flyttfirma, värt varenda krona. Man har tillräckligt att göra ändå. Flyttstädning är än mer värt. Tänk om jag varit tvungen att rustas med skurhink och klut nu och behövt bege mig till gamla huset för att städa, städa och städa..

Man har tillräckligt med jobb som det är.

Mitt bästa flyttråd är således. Anlita det som anlitas kan i den mån du har råd och var för Guds skull inte sentimental när det kommer till prylar.

Släng gammalt skit och var lycklig.

:-)

Inga kommentarer: