2010-04-08

Förbannade surkärring!!!

Överhuvudtaget så avskyr jag överlägsna och arroganta personer. Dom tar verkligen fram det värsta i mig.

I synnerhet när jag snabbt kommer på att deras försök till överlägsenhet bottnar i att dom är små som människor och väldigt osäkra.

Behovet att hävda sig gentemot andra tar sig uttryck i ett oförskämt och arrogant beteende.

Värst är kvinnor som försöker hävda sig gentemot andra kvinnor.

Ett sådant fanstyg stötte jag på idag. På ledningsgruppen i den KY utbildning jag administrerar.

En kvinna som var både äldre och fulare än mig (Annars hade det inte hänt:-) Som försökte klanka ner på mig, mitt protokoll, mina analyser och t o m ifrågasätta om jag hade tystnadsplikt för hon hade minsann arbetat med elevvård en gång i tiden.

Allt detta utan att hon hade en aning om min utbildnings eller arbetsbakgrund.

Ni kan tro att skatan gjorde bort sig.

Jag är utbildad beteendevetare och har jobbat både med vägledning och elevvård under många år.

Och när fanstyget, med överlägsen röst, försökte lära mig hur offentlig upphandling går till var det rätt skönt att kallt kunna meddela att jag vid ett par tillfällen i mitt yrkesliv de facto arbetat med och gjort stora upphandlingar i grupp. Bla Örebro läns stora läromededelsupphandling i slutet av 90-talet.

Kanske fanstyget trodde jag "bara" var någon kontorist som skrev protokoll och då är det än värre för man ska banne mig respektera ALLA yrkeskårer och de vi ska sätta främst av alla är våra lokalvårdare och vaktmästare för utan dom finns det inte en organisation som skulle fungera.

Man ska vara väldigt försiktigt när man försöker trampa på någon för man kan själv trampa i klaveret.

Idag mina vänner var det en surkärring från Svensk Energi som trampade i klaveret rejält.

Hoppas hon stukade foten!

7 kommentarer:

epsilon sa...

Det gjorde du bra Pangis. Förstår inte varför en del är såna. Hon fick kanske inte sitta tillräckligt mycket i sin mammas knä.

Pangbruden sa...

Antagligen inte.. Man baxnar när man stöter på dådana, Anders VD´n för Knottebo bad mig om ursäkt å hennes vägnar efteråt och meddelade att hon alltid är så mot andra kvinnor.. Tragisk människa!

Monica sa...

fruktansvärt ju varför ingen säger till henne hon har väl också nån chef?
Ingen kvinnlig antar jag haha

Lennart sa...

Tyvärr finns det allt för många såna. De försöker blåsa upp sig, använda sina härskartekniker och verka stora, men är väldigt små inombords. När jag råkar ut för en sån person kopplar jag oftast ner öronen och bara analyserar personen. Några gånger har jag kommit på mig att jag har fnissat inom mig.

Pangbruden sa...

Lennart, din taktik var den bästa jag hört, ska försöka anamma den:-)

imse sa...

Bra! Man ska inte ta nån skit. Allra minst från nån som försöker förminska en.

pangis sa...

Tack Imse, så ser även jag på saken:-)