2010-04-13

Grillröra

Jag har uppfunnit ett nytt recept.

Ja nu kanske det hjulet varit uppfunnet redan men jag har då aldrig sett det och då har jag läst recept varje dag sen 1984.

Japp det har jag, en liten defekt jag bär med mig:-)

Hur som helst.

Igår premiärgrillade vi starka korvar i solskenet. Även om det var måndag gavs det lov att dricka ett gott kallt glas vitt. En Pinot Grigio för att vara exakt:-)

Jag som inte gillar färdig potatissallad kokade lite färsk sparris med smält smör som tillbehör plus min nykomponerade, enkla och svala grillröra.

Tzaziki i all ära men visst ledsnar man ibland?

I somras besökte vi Riga och deras huvudkrydda är dill. Jag köpte med mig en påse hem och den hittade jag häromdagen.

Nu skar jag gurka i ganska små bitar tillsammans med lite färsk lök (I knippe). Ett par matskedar Creme fraishe och rejält med nämnda Rigadill och flingsalt.

Det blev oväntat gott till de starka korvarna och rekommenderas varmt.

Vad jag kan...

:-)

2 kommentarer:

Eskortflickan sa...

Låter jättegott! Ja, vad du kan!

epsilon sa...

Härligt att grillsäsongen börjat på allvar. Kul att kunna använda sina souvernirer, verkar gott.