2010-05-20

Jag har aldrig fel, jo en gång men det var ett misstag..

Tor är på besök med blixtrar och dunder. I över två timmar har åskan farit runt runt runt. Jag som är en ovädersknarkare njuter varenda sekund.

Vädret påminner mig om dagens humör. Jäklar vad jag blixtrade till idag. Anledningen behöver jag kanske inte gå in på men en sak som retar mig oändligt är när folk inte vågar stå för sina misstag utan hittar på och försöker skylla på andra.

Glöm att skylla på mig säger jag bara. Jag vet när jag har rätt och då ger jag mig aldrig. Om jag så ska dö på kuppen!

Det finns ingen ände på mina argument eller min bevisning och är det något jag har på jobbet så är det koll.

Det slutade med att jag hade rätt. Någon ursäkt lär jag inte få och på avdelningen som jag bråkat med är dom garanterat inte mina bästisar men det skiter jag högaktningsfullt i.

Hade dom stått för sitt misstag och bara medgett det på en gång hade jag accepterat, men den här förljugna stilen köper jag inte.

I synnerhet inte när det handlar om min egen lön.

Just love to win a battle.. That´s me:-)

3 kommentarer:

Malte sa...

envis som synden!

epsilon sa...

Oj då, åskväder. Här har de inte mullrat och det kom bara pyttelite regn i natt.

Mattias sa...

Vi hörde dundret ända upp hit igår men du kunde väl ha väntat tills jag hunnit promenerat hem med max innan du började mullra!! ;) Bra det där stå på dig och en del människor har helt enkelt inte vett att be om ursäkt även när de har fel.