2010-05-05

Hämnden är full av rök

Av alla grejor man kan göra här i livet så har jag fixat mig en egen liten kolmila.

Helt ofrivilligt.

som ni vet så eldade vi kvistar och småpinnar sedan ett århundrade tillbaka i den förevigade tunnan i helgen. Den brinner än, eller glöder. Vi har eldvakter och har hällt på minst 6 kannor vatten men den ger inte upp.

De som tycker att askmolnet på Island är ett problem kan åka till min lilla by, där ryker det värre en någon vulkan kan åstadkomma.

Hämnden mot alla grannar som eldat med sur ved i vinter.

He he he

Nästa år kanske dom med skaffar sig bergvärme.

5 kommentarer:

Mattias sa...

Det kanske var du som orsakade molnet som stoppade oss vid första avresetillfället ;)

pangis sa...

Nej då..

Malte sa...

jag säger ju att det var energislöseri. Tänk du hade kanske klarat hela nästa vinter med de där pinnarna... =o)

pangis sa...

Hur då? Jag har ingen panna bara bergvärme

epsilon sa...

Kul att elda, mindre roligt att ligga i lovart.