2009-06-27

Vad jag tycker om..


Danmark.. Ett väldigt sandigt land. Avslappnat och vackert. Folket heter Iben och Knud och platserna ofta något med Balle eller Klit.

Ofta är det tillbud på öl och vin i den lokala konsumbutiken, lokalbrugsen och de röker som borstbindare efter en middag på röde pölser eller stjerneskudd. Det är en vänlig stämning och jag längtar redan tills nästa gång jag kommer dit. I varje krok finns det ett sommarland och efter vägarna säljs det kartoffler och jordbaer till humana priser.

Ni som missat denna nordiska pärla till land ta er en tur ni kommer inte att ångra er.

Om Michael Jackssons död. Inte mycket faktiskt. Kalla mig hjärtlös men jag tillhör dom som inte bryr mig särskilt mycket. Ledsen om jag trampar hans fans på tårna nu men för mig blev det ett stort jaha.. Det finns så många händelser som berör mig mer.

Om sommarvärmen. Underbart, vad annars?

Om att behöva arbeta 3 dagar nästa vecka. Det kommer vara "hoter than hell" på mitt kontor..say no more:-/

Om U21 landslaget: Dom spelar ju tammetusan bättre fotboll än "gubbsen":-)

Om att ha en 16 årig dotter. Rynkorna kring mina ögon säger det mesta om det..

Om semesterns frosseri. Det blir kolhydratfritt några veckor nu..

Om att ha vinkällaren fylld igen.. Det var på tiden!

Nu stundar tvättning och gräsmatteklippning. Jag hade parkerat min bil utanför garageuppfarten varpå Fjunet varken fick ut gräsklipparen eller in sin moped.. Men han har skött katten och blommorna med bravur den unge slyngeln. I eftermiddag ska vi till exmaken för firande av vackra dottern. Tomten är far till alla barnen varning utfärdad:-)

Fin dag i värmen alla!

2 kommentarer:

Monica sa...

så klart du är sorry honey!! jag har öööööörebroooooo besök ;)

LJ Media sa...

Danmark är fint. På senare år har jag tyvärr bara rejsat igenom landet för att hinna med nån Tysklandsfärja, men kommer definitivt att ta en vecka eller så därnere framöver. Minns med välbehag Liseleje med sina stränder, billig öl och trevliga människor. Har även några vänner i Lyngby som gärna vill ha besök...