2009-06-14

Förödelsen

Man blir oglad när man steppar ut i trädgården och ser regnets förödelse. Skyfallen i fredags har helt demolerat min vackra vallmorabatt för att inte tala om alla rhodondendrons som nu ligger och flyter på framsidan.

Visst är det bra med regn men måste det komma i sådana mängder på samma gång?

Nu är jag iofs ingen trädgårdsmurvel men de blommor jag har vill jag gärna ska få stå kvar.

Sen genererar det ju merjobb och att jobba i trädgården är inte det jag tycker är roligast här i världen.

Inte när det finns en bra bok som väntar i allafall:-)

6 kommentarer:

magnus sa...

Kan väl inte vara nån match för en skytt? Är väl bara att sätta nya skott...

Kia sa...

Man undrar, hur mycket regn kan det falla på en och samma dag??

Anonym sa...

Har funderingar på simfötter istället för skor imorgon när jag går till jobbet :/
Ewa

tradgards-lasse sa...

Har du funderat pa att plantera nackrosor???

pangis sa...

Jo..

Iraq-Lena sa...

Simma lugnt bara ;-)